افتخارات
افتخارات
#از ایده تا ایجاد

 جامعه مهندسان مشاور ایران

 

ایجاد یک نظام حرفه ای استوار بر اصول دموکراتیک برای کنترل و احقاق حقوق صنفی اعضای جامعه و اعتلای حرفه “مهندسان مشاور”.
دستیابی به استقلال فنی و تکنولوژی پیشرفته منطبق با شرایط فرهنگی، اجتماعی، اقلیمی و اقتصادی کشور.
احراز صلاحیت به عنوان بالاترین مرجع فنی – حرفه ای و مرجع ذیصلاح در مسائل حقوقی و حرفه ای در کلیه زمینه های خدمات مشاوره فنی
دستیابی به شرایط مبتنی بر عدالت و تقوای حرفه ای در جهت برقراری شرایط دموکراتیک از طریق مشارکت در تصمیم گیری و مسؤلیت ها با توجه به توانایی های بالقوه فنی، حرفه ای اعضاء و توزیع عادلانه دستاوردهای مادی و معنوی در واحدهای مشاوره فنی.
 

انجمن بهینه سازی مصرف انرژی ایران

 

 شرایط عضویت بشرح ذیل می‌باشد:

  1. دارا بودن فعالیت حقوقی در موضوع بهینه‌سازی مصرف انرژی در کشور
  2. عضویت در اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران ( دارا بودن کارت عضویت یا کارت بازرگان).
  3. دارا بودن گواهینامه استاندارد ملی ایران (بشرط تدوین استاندارد) یا تائید صلاحیت از مراجع ذیصلاح ملی و بین‌المللی.
  4. ارائه گزارش توجیهی فعالیت مبنی بر فعالیت در حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی.
  5. پرداخت ورودیه و حق عضویت سالیانه انجمن بطور مستمر و منظم.
  6. قبول، پذیرش و تعهد به اجرای مفاد اساسنامه و شرایط عمومی و آئین‌نامه‌های اجرائی مصوب انجمن.
  7. قبول تابعیت ایران ((ثبت در کشور ایران))

ایزو ۹۰۰۱

 

استاندارد ایزو ۹۰۰۱ برای هر سازمانی فارغ از نوع فعالیت و اندازه آن‌ها قابل اجراست. گواهی نامه ISO 9001 نشان می‌دهد که سازمان سیستم مدیریت کیفیتی منطبق بر خواست و نیاز مشتری مستقر کرده است. یک سیستم با طراحی و اجرای خوب دارای فواید ذیل است: هدفمندی سیستم مدیریت کیفیت در سال ۱۹۸۷ کمیته ی فنی ۱۷۶ سازمان بین‌المللی استاندارد (ISO/TC 176) سری استاندارد ایزو ۹۰۰۱ را به جهانیان ارائه نمود.

 

هدف از تدوین این استاندارد بوجود آوردن الگویی بین المللی، برای استقرار و پیاده سازی سیستمهای مدیریتی سازمان ها برای حفظ موقعیت بازار ملی و بین المللی می باشد، که لازم است باهدف ارائه خدمات با کیفیت در بازار رقابت جهانی گام بردارند. لذا برای رسیدن به این مهم، استفاده از سیستمی که در عرصه بین المللی مورد استفاده قرارگرفته است توصیه می شود.

ایزو 14۰۰۱

 

سیستم مدیریت محیط زیست ISO 14001 به عنوان یک عنصر موثر در نظام مدیریت، عملکرد زیست محیطی سازمان را بهبود بخشیده، نظام مدیریت را منسجم و استاندارد کرده، اجرا و راهبری امور را هماهنگ ساخته، مدیران را با شیوه های حل مشکلات آشنا نموده و موانع ساختاری موجود را مشخص می سازد. این استاندارد انعطاف پذیر بوده و اجزای آن متناسب با ویژگیهای هر سازمان و نیز قوانین و شرایط محیط زیست هر کشور  انتخاب می شود.

 

و با هدف برقراری نظام مدیریت زیست محیطی در نظام موجود در یک سازمان، شرکت و… استقرار می یابد، تا با روشی هدفمند و نظام مند، مشکلات و خطرات زیست محیطی مرتبط با فعالیتهای سازمان را در قسمتهای مختلف شناسایی و سپس به دسته بندی آنها بپردازد. در مرحله بعد برحسب اولویت بندی های صورت گرفته ، برنامه های مشخصی به منظور کنترل و کاهش خطرات و مشکلات مذکور، تدوین می گردد که در آنها حوزه فعالیت، زمان انجام، مسئولیت ها و روشهای انجام کار دقیقاً مشخص شده است.